HTML

Devizahitel kálvária

Hogyan próbálok megszabadulni devizahitelemtől

Friss topikok

  • ariete27: @Babocka: Nagyon köszönöm :) (2013.09.28. 12:04) A másik oldal
  • talita: onnan látta, hogy ő egy nagybátya!!! nehogy már azt higgyétek, hogy csak az átlagembereket lehet m... (2013.09.10. 21:01) Döbbenet
  • ariete27: @Lázár-Nagy Zoárd: Csanyi szó szerint azt mondta,hogy a bankok is felelősek a kialakult helyzetért... (2013.09.10. 16:33) Miért félünk a Banktól?
  • ariete27: @talita: most már ezt mondom én is!!! nem én döngetem a falakat,bevallom ahhoz én sem voltam elég ... (2013.08.21. 15:10) A pénzbiztos
  • talita: oké, már szeretjük Andreát, de mit mondott? van esély? mert bár látok- most már rá is hegyezek- ki... (2013.08.16. 07:23) A nagyágyú

A másik oldal

2013.09.26. 18:32 ariete27

Tegnap volt szerencsém találkozni Dr. Bánáti Jánossal,a Magyar Ügyvédi Kamara elnökével. Korábban láttam már egy riportot,amiből az éreztem,hogy mintha nem támogatná a bankok elleni pereskedést. Most ilyesmit nem mondott. Viszont rengeteg embertől hallottam már,hogy úgysem találni olyan ügyvédet aki képviselne egy deviza hitel perben,mert a kamara kizárással fenyegeti őket. Ezért most rákérdeztem,hogy ez igaz e. Határozottan tiltakozott,szó sincs ilyesmiről. Röviden ez a lényeg.

Ettől kicsit érdekesebbnek ígérkezett a Dr. Auer Katalinnal,a Bankszövetség jogtanácsosával való találkozás. Már csak azért is,mert előzetesen azt hallottam tőle,hogy nincs olyan bírósági ítélet,amely a szerződések semmisségét mondta volna ki. Ezen csodálkoztam,mivel magam is láttam nem egyet. Élő szóban már pontosabban fogalmazott. Nincs olyan ítélet,amely azért nyilvánított semmisnek egy szerződést,mert az deviza alapú volt. Ezt így elhiszem,de más miatt semmis. A másba meg azért kötünk bele,mert valamibe muszáj. Ha így,hát így! Nekünk ez az eszköz van a kezünkben a bankok ellen. 

A hölgy túl azon,hogy nagyon kedves és szimpatikus,alaposan felkészült. Kinyomtatott például egy az Európai Parlament által,a lakóingatlanokhoz kapcsolódó hitelmegállapodásokról szóló irányelveket tartalmazó iratot. Tette ezt azért,hogy  bebizonyítsa,hogy az Európai Parlament nem tartja az ördög találmányának a devizahitelt,és számol vele a jövőben is. Igen ám! De az is benne van,hogy a szerződés tartalmazzon olyan pontokat,amelyek korlátozzák a fogyasztó árfolyamkockázatnak való kitettségét. Úgy már OK!

Továbbá mutatott egy bírósági ítéletet,amely kimondja,hogy az a szerződés amely megfelel a jogszabályoknak,nem jó erkölcsbe ütköző. Ez eddig rendben is van. "Ha" megfelel a jogszabályoknak. De többnyire azért nem. 

Ha a szerződést semmisnek mondják ki,akkor szerinte az elszámolás mikéntje még vita tárgyát képezi. Szerintem azért van erre már példa,de ő a jogász. Majd utána nézek. 

Megkérdeztem tőle,hogy szerinte van e megoldás. Ő a kormány felelősségét helyezi előtérbe,a gazdaság rossz állapota miatt. És a megoldást is a gazdaság javulásában látja. Legyen több munkahely,magasabb bérek,biztonság. Ha valami csoda folytán ez nagyon hamar meg is történne,akkor sem lesz érezhető a hatása egyik napról a másikra. Jó pár ember pedig már régen túl van a teljesítő képessége határán. Az,hogy emberek mentek tönkre, Auer Katalin szerint nagyon sajnálatos,de az ő döntésük következménye. Minek vállaltak hitelt! Hogy sehol máshol nincs ilyen mértékű probléma a devizahitelek miatt,vagy már megoldották őket,az is nagyon szomorú,és mások példája ránk nem vonatkoztatható. Szerinte.

Közben az én banki kimutatásom a befizetéseimről elkészült. Első körben Barabás Úr,a Hitelszövetség elnöke foglalkozik most vele,szakértő szemmel. Holnap találkozom vele. Kíváncsi vagyok mit hámozott ki belőle. Remélem valami olyat,amivel már felkereshetjük a bankot. Alig várom már,hogy konkrét lépést tegyek!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://devizahitelkalvaria.blog.hu/api/trackback/id/tr415535033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babocka 2013.09.27. 17:42:35

Imádom olvasni a blogod, nagyon tetszik a stílusa! Csodálom az elszántságod is és a kitartásod. Olvasok lelkesen és kíváncsian várom a fejleményeket.
süti beállítások módosítása